שלום ט2 יקרים!
המשימה הראשונה היא כתיבת תקציר לעלילת הספר אותו קראתם.
בכתיבתכם נסו להקיף את המידע העיקרי בסיפור תוך התייחסות להתחלה, אמצע וסוף העלילה
התייחסו לדמויות מרכזיות, אירועים מרכזיים ומשמעותיים.
על התקציר להיות כחצי עמוד, שם הספר והסופר.
וכמובן לא לשכוח בסוף הפוסט לציין את שימכם..
בהצלחה!
כל שאלה אפשר להעלות בבלוג ואני או חברים לכיתה נענה :)
המשימה הראשונה היא כתיבת תקציר לעלילת הספר אותו קראתם.
בכתיבתכם נסו להקיף את המידע העיקרי בסיפור תוך התייחסות להתחלה, אמצע וסוף העלילה
התייחסו לדמויות מרכזיות, אירועים מרכזיים ומשמעותיים.
על התקציר להיות כחצי עמוד, שם הספר והסופר.
וכמובן לא לשכוח בסוף הפוסט לציין את שימכם..
בהצלחה!
כל שאלה אפשר להעלות בבלוג ואני או חברים לכיתה נענה :)
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקנרניה-הנסיך כספיאן
השבמחקעלילת הסיפור נפתחת כשנה לאחר סיום הספר "האריה, המכשפה וארון
הבגדים". פיטר, סוזן, אדמונד ולוסי, ארבעת גיבורי הספר הקודם, מתכוננים
לצאת לשנת הלימודים החדשה, כאשר הם מוצאים את עצמם מועברים
בפתאומיות לעולם זר. לאחר חקירה קצרה, הם מבינים שהם חזרו לנרניה,
שעברו עליה מאות שנים מאז שעזבו אותה לאחרונה (מכיוון שהזמן זורם בקצב
שונה בין העולמות השונים). לאחר שזמן מה הם לא פוגשים אף נפש חיה
מלבדם,הם מוצאים גמד בשם טרמפקין שאותו הם מצילים מטביעה באגם,
שהוא מספר להם על השינויים הרבים שחלו בנרניה בזמן זה:החיות המדברות,
הגמדים ושאר היצורים המופלאים של נרניה כמעט שנעלמו והמעטים ששרדו
נאלצו לרדת למחתרת ולחיות בסתר, לאחר שהארץ נכבשה על ידי בני־אדם,
יוצאי ארץ טלמר, שעשו מאמצים למחוק כל שריד וזכר לעברה הפלאי. הנסיך
כספיאן, יורש העצר החוקי של הארץ, נוטה חסד ליצורים הקדומים של נרניה,
אבל הוא נרדף על ידי דודו מירז, שתפס את השלטון לאחר שרצח את אביו,
וכעת מעוניין לרצוח גם אותו. כספיאן נמלט ומצטרף לקבוצה קטנה של יצורי
נרניה המנסים להקים צבא שיתקומם כנגד שלטונו של מירז. על מנת להשיג
עזרה, הם תוקעים בקרן הקסומה של המלכה סוזן, שהשפעתה, כפי שמסתבר,
היא זו שהביאה את הילדים מעולמם.
הילדים מסכימים לעזור לכספיאן לתפוס את השלטון. הם פוגשים באסלן, אשר
בתחילה רק לוסי מסוגלת לראותו, אשר יוצא, ביחד עם לוסי וסוזן, למסע
להחזרת תפארתה של נרניה הקדומה. במקביל, פיטר מזמין לדו־קרב את
המלך מירז, על־מנת להוכיח את תוקף שלטונו של כספיאן. הוא מנצח בדו־
קרב, אבל מחנה מירז מסרב לקבל את ההכרעה, ויוצאים למתקפה. עם זאת,
הם מוכנים להיכנע לאחר שהם נוכחים בשובו של אסלן.
אסלן מכתיר את כספיאן למלך ומשליט שלום בין בני־האדם לבין שאר יצורי
נרניה. לבני־האדם שאינם מעוניינים לחיות במשותף עם יצורי נרניה, הוא מציע
את האפשרות לחזור בחזרה לעולמם שלהם.
גם פיטר, סוזן, אדמונד ולוסי חוזרים לעולמם, לאחר שלפיטר ולסוזן מובהר
שזהו ביקורם האחרון בנרניה.
שחר יערי
סופר : ק"ס לואיס
מחקתקציר חדש :
מחקבסיפור ארבע דמויות עיקריות: פיתר ,סוזן,אדמונד ולוסי . בתחילת שנת הלימודים שלהם הם מחכים בתחנת האוטובוס כשלפתע הם מצאו את עצמם בחזרה בנרניה (עולם קסום שהיו בוא כבר בספר הקודם ) בנרניה יש כל מיני יצורים קסומים וחיות מופלאות . כשהגיעו לנרניה הם חיפשו מזון ומצאו בדרך גמד בשם טרמפקין שלימד אותם לדוג , הוא גם הספיק לתבוע והם הצילו אותו .נרניה נכבשה על ידי המלך מירז הרשע שמטרתו היא לשלוט בה, (הוא הפיל את הנסיך כספיאן החוקי שהיה אמור להיות המלך שם) , בנתים הילדים פוגשים את הנסיך כספיאן במחתרת ושם מנסים לרקום תכנית כדי להפיל את המלך מירז המרושע מכס המלכות ולהחזיר את התקווה לתושבי נרניה .האריה אסלן הוא גם דמות חשובה בסיפור , בהתחלה רק לוסי מסוגלת לראות אותו לאחר כך כולם מצליחים לראותו , הוא עוזר להם להביס את מירז ולהחזיר את הכבוד אל הממלכה הקסומה .
שחר, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקסיפורי נרניה הנסיך כספיאן\ק"ס לואיס
השבמחקעלילת הסיפור היא המשך של הספר "האריה, המכשפה וארון הבגדים". ארבעת גיבורי
הספר הקודם (פיטר, סוזן, אדמונד ולוסי), מתכוננים ונרגשים לצאת לשנת לימודים החדשה,
כאשר הם מועברים בפתאומיות לעולם זר. לאחר זיהוי קצר, הם מבינים שהם חזרו לנרניה,
שעברו עליה מאות שנים מאז שעזבו אותה לאחרונה (מכיוון שהזמן זורם בקצב שונה בין
העולמות השונים). לאחר כמה זמן שהם לא מוצאים אף אחד במקום הזה,הם מוצאים גמד
בשם טרמפקין שאותו הם מצילים מטביעה, והוא מספר להם על השינויים שעברו על נרניה
בזמן זה: כל החיות המדברות, הגמדים ושאר היצורים המופלאים של נרניה כמעט נעלמו
והמעטים ששרדו נאלצו לרדת למחתרת ולחיות בסתר, לאחר שהארץ נכבשה על ידי בני
אדם, יוצאי ארץ טלמר, שעשו מאמצים למחוק כל שריד וזכר לעברה הפלאי. הנסיך כספיאן,
''יורש העצר החוקי של הארץ'', מרחם על היצורים הקדומים של נרניה, אבל הוא נרדף על ידי
דודו מירז, שתפס את השלטון לאחר שרצח את אביו, וכעת מעוניין לרצוח גם אותו. כספיאן
בורח ומצטרף לקבוצה קטנה של יצורי נרניה המנסים להקים צבא שיתקומם כנגד שלטונו של
מירז. על מנת להשיג עזרה, הם תוקעים בקרן הקסומה של המלכה סוזן, שהשפעתה כנראה
היא זו שהביאה את הילדים מעולמם.הילדים מסכימים לעזור לכספיאן לתפוס את השלטון.
הם פוגשים באסלן, שבתחילה רק לוסי יכולה לראות אותו , הוא יוצא ביחד עם לוסי וסוזן
למסע להחזרת המראה של נרניה הקדומה. במקביל, פיטר מזמין לדו קרב את המלך מירז,
כדי להוכיח את שלטונו של כספיאן. הוא מנצח בדו קרב, אבל מחנה מירז לא מקבל זאת,
ויוצאים למתקפה. עם זאת, הם מוכנים להיכנע לאחר שהם נוכחים בשובו של אסלן.אסלן
מכתיר את כספיאן למלך ומשליט שלום בין בני האדם לבין שאר יצורי נרניה. לבני האדם
שאינם מעוניינים לחיות במשותף עם יצורי נרניה, הוא מציע את האפשרות לחזור בחזרה
לעולמם שלהם. גם פיטר, סוזן, אדמונד ולוסי חוזרים לעולמם, לאחר שלפיטר ולסוזן מובהר
שזהו ביקורם האחרון בנרניה.
איתי כהן
תיקון - תקציר
מחקסיפורי נרניה הנסיך כספיאן\ק"ס לואיס
עלילת סיפור זה היא עלילת המשך של הספר הקודם לספר הנוכחי.
תחילת הסיפור מתחילה בזה שארבעת הדמויות המרכזיות בסיפור מתכוננים לקראת שנת לימודים חדשה.
ביום הראשון ארבעת הילדים חיכו בתחנת האוטובוס לאוטובוס שיאסוף אותם לבית הספר, במשך היותם בתחנת האוטובוס הם מגלים כי לפתע הם מעוברים לעולם אחר ושלא מכירים. לאחר פרק זמן קצר הם מזהים כי חזרו לנרניה (בספר הקודם הם היו בנרניה)
ורואים שעברו עליה מאות שנים מאז הביקור האחרון (הזמן זז בקצב שונה בין העולמות) לאחר כמה זמן וכמה חיפושים שהם לא מוצאים אף גוף חי באזור, הם מוצאים גמד ששמו טרמפקין שאותו הם מצאו כתוצאה שהצילו אותו מטביעה, טרמפקין הגמד מספר להם על כל השינויים שעברו על נרניה בזמן שהם לא היו: כמעט כל היצורים הקסומים שהיו בנרניה נעלמו והשורדים שנשארו נאלצו לרדת למחתרת ולחיות חיי סתר, לאחר שהארץ נכבשה על ידי בני אדם (יוצאי ארץ טלמר) שעשו הכל כדי למחוק כל זכר לעבר הקסום של נרניה.
הנסיך כספיאן - "יורש העצר החוקי", רוצה להגן על היצורים הקדומים של נרניה אבל קשה לו מפני שמירז הרשע רודף אותו (מירז הרשע הוא זה שתפס את השלטון לאחר שרצח את אביו) וכעת רוצה לרצוח גם את המלך כספיאן.
כספיאן חומק מידיו של מירז הרשע ומצטרף לצבא קטן של יצורי נרניה קסומים שמטרתם להביס את המלך מירז הרשע ולקחת את המלוכה, כדי להשיג עזרה הם תוקעים בקרן של המלכה סוזן שהשפעתה היא להביא את ארבעת הילדים האלו (גיבורי הסיפור), שהם מסכימים לעזור לקחת את השלטון מידיו של מירז.
הם פוגשים את אסלן שבהתחלה רק לוסי יכולה לראותו, הוא יוצא ביחד עם לוסי וסוזן כדי לעזור להם במסע החזרת מראת נרניה הקדומה.
בזמן שהם יוצאים למסע פיטר מזמין את המלך מירז לדו קרב, בכדי להראות ששלטונו של הנסיך כספיאן חזק, פיטר מנצח בקרב אך לעומת זאת מחנה מירז לא מקבל את ניצחונו של פיטר לכן הם יוצאים למתקפה.
הם מוכנים להיכנע רק בתנאי שיהיו נוכחים בחזרתו של אסלן. אסלן מכתיר בחזרה את כספיאן למלך ומשליט סדר ושלום בין שני האדם והיצורים הקסומים ויצורי נרניה.
לבני האדם שלא מעוניינים לחיות יחדיו עם יצורי נרניה הוא מציע את האפרות לחזור לעולם שלהם, גם ארבעת גיבורי הסיפור חוזרים לעולמם לאחר שמובהק לפיטר ולסוזן שעדיף שזהו יהיה ביקורם האחרון בעולם נרניה.
איתי כהן.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקמשימה שלישית:
מחקאני קראתי בעבר את הספר הזה גם ונהניתי מאוד עכשיו אחרי התקציר שלך אני חושבת שאלך לקרוא אותו שוב כי הוא בהחלט מעניין מאוד.
אני חושבת שכתבת יפה ומדויק מאוד, בצורה יפה נכונה ומסודרת.
נוי ויינשטיין
איתי, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
נוי, כתבת משוב יפה.
מחקפנינית.
הרץ במבוך \ ג'יימס דשנר
השבמחקתומס מתעורר במעלית חשוכה מברזל אשר מטלטלת ונעה למעלה ולמטה תוך כדי שהוא נחבט בדפנות המעלית.
תומס מתעורר ללא זיכרון כלל, מלבד שמו הפרטי. אין לא מושג איך הגיע למצב הזה והיכן נמצא. המעלית נעצרת, נפתח חלון מלמעלה וכמה ידיים נשלחות לעברו כדי להוציאו מתוכה. הוא פוגש חבורה של לפחות 50 בנים בגילאי 12-18, לבושים בבגדים מלוכלכים כאילו עבדו קשה.
בהתחלה תומס היה בהלם ומבולבל והרגיש כאילו הוא מסומם, אח"כ הנערים התחילו לדבר אליו ואמרו לו "ברוך הבא לקרחת" (זהו השם שנתנו למקום). תומס החל לקלוט שהוא נמצא בשטח רחב ידיים המוקף בארבע חומות אבן (מכל צדדיו) וראה כי בכל חומה היה פתח בגובה החומה עצמה שהוביל למבוך.
יום אחר כך, מגיעה לקרחת הנערה הראשונה בתולדות הקרחת עם מסר מוזר בפיה "הכול הולך להשתנות" ועם פתק בו כתוב: "היא האחרונה לגמרי".
הנערה נכנסת לתרדמת למשך הרבה זמן ובמהלך התרדמת היא אומרת את שמו של תומס. תומס מרגיש אליה חיבור חזק כאילו כבר נפגשו בעבר.
במהלך הסיפור השמש כבית ונהיה אור דמדומים לאורך כל שעות היממה עד לסוף הסיפור. הדלתות ששמרו על הנערים מהמאמללים (יצורים מסוכנים שחיו במבוך) חדלו להיסגר בשעות הלילה ולכן כל הילדים נדחסו וישנו יחד בתוך ה"אחוזה" שהייתה ביתם בקרחת (למרות שבדרך כלל רוב הנערים ישנו בחוץ)– מה שהעיד שהמצב נהיה גרוע יותר והולך להשתנות.
מאותו הרגע המאמללים נכנסו לקרחת וכל לילה לקחו נער אחר איתם.
לקראת סוף הסיפור תומס מגלה את השיטה לפענוח הצופן לפתיחת דלת היציאה מהמבוך ובעזרתה של תרזה, ניוט ואלבי (המנהיג של הנערים) הוא מפענח את הצופן.
בסוף הסיפור מצליחים לצאת מהמבוך עשרים ילדים שנותרו בחיים והם פוגשים את "יוצרי המבוך" שמסבירים להם שכל זה היה חלק מניסוי שהם ערכו, כדי לבחור את האנשים הכי טובים ששרדו את המבוך והם הנבחרים להמשיך למשימה סודית שאמורה להציל את העולם.
שחר לויטנסקי
שחר, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
תקציר טוב וכבר קראתי את הספר אבל עם לא הייתי קורא הייתי מתחיל לקרוא בגלל התקציר
מחקהתקציר עצמו הוא טוב אבל אני לא קראתי את הספר ראיתי רק את הסרט אולי אני התחיל לקרוא אותו
מחקהתקציר עצמו הוא טוב אבל אני לא קראתי את הספר ראיתי רק את הסרט אולי אני התחיל לקרוא אותו
מחקגיא, כתבת יפה את המשוב.
מחקהמשוב השני, לא ברור לי מי כתב??
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקהרץ במבוך- ג'יימס דשנר
השבמחקהסיפור מתחיל כאשר תומס מוצא את עצמו במעלית, הוא מתעורר ללא זיכרון חוץ משמו.
המעלית עוצרת ונפתח הוא רואה חבורת נערים נראים בגיל שלו פחות או יותר.
הם פונים אליו מסבירים לו שהוא הגיע לקרחת המקום שהם נמצאים.
תומס רואה שטח גדול שמוקף חומות אבן גדולות, לאחר החומות יש מבוך גדול ומפותל.
יום אחרי תומס מגיע בפעם הראשונה לקרחת נערה עם פתק שרשום שהיא האחרונה שתבוא לקרחת, היא נכנסת לתרדמת. בכל פעם שתומס בא לראות אותה במהלך התרדמת הוא מרגיש שיש להם קשר חזק מלפני הגעתם לקרחת . שמגיע הלילה הם רואים שחומות האבן הגדולות שהיו ננעלות כל ערב ומגנות עליהם מהיצורים הנוראים שמסתובבים כל לילה בחוץ הנקראים מאמללים פתאום לא ננעלות, הם מארגנים את כולם לחסום את הכניסה ומתרכזים כולם לחדר אחד ומתפללים לעבור את הלילה בשלום אבל לא המאמללים נכנסים אבל לוקחים רק נער אחד, יום למחרת שוב לקחו רק נער אחד והם מבינים שמעכשיו כל יום הם יקחו אחד עד שלא יהיה יותר נערים בקרחת. תומס וחבריו מבינים שחייבים לעשות משהו עם המצב הזה ומנסים לפענח את צופן היציאה מהמבוך.
הם מצליחים במשימה ובורחים מהמבוך, לאחר שרצו הרבה הם רואים חבורת אנשים שמסבירים להם שהם נלקחו לניסוי שבדק מי האנשים שמסוגלים לעבור את המבוך ובהמשך גם להציל את העולם.
נוי ויינשטיין
נוי, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
נוי, כתבת באופן מעניין שהכניס אותי לעלילה.מכיוון שראיתי את הסרט סיקרן אותי לדעת את השוני והדמיון בין הספר והסרט ואלך לקרוא אותו.
מחקנוי, בעברי לא קראתי את ספר זה, לפי התקציר שלך לדעתי כדאי לקרוא את הספר, קיצרת את הספר מדויק ובדרך מעניינת.
מחקבתור אחד שקרא את הספר התחברתי מאוד לתקציר שכתבת ואני חושב שהוא מתאר את הספר בצורה טובה.
מחקמאיה, משוב מצומצם, יכולת להתייחס יותר.
מחקשחר, משוב ראוי ויפה.
איתי, כתבת היטב את המשוב
פנינית.
מחוננת: קריסטין קאשור
השבמחקהדמות הראשית היא קטסה היא בת דודתו של המלך רנדה ששולט בממלכת המידלאנז מתוך שבע הממלכות היא מחוננת מה שאומר שיש לה כישרון מיוחד שאין לאף אחד אחר לרוב המחוננים יש כישרונות כמו בישול,שחייה ואפילו קריאת מחשבות אבל לא קטסה לה יש כישרון יוצא דופן לה יש את הכישרון להרוג. הכישרון התגלה כשדודה (לא המלך) הגיע לבקר אותה בחצר המלכות וחשב שזה בסדר להציק לה קטסה לא היתה מרוצה מהמצב אז מתוך אינסטינקט הכתה אותו באף כל כך חזק עד שהמוח שלו יוצא מאוזניו המלך כמובן ממנה לה מאמן שלימד אותה לשלוט בכישרונה ואז הופך אותה לביריונתו האישית שהוא שולח לכל פינה בממלכה לענות פושעים למלא משימות קטס הלא שמחה ממה שדודה עושה עם כישרונה אז היא פותחת את ״המועצה״ שהיא חשבה שהיא תישאר היחידה בה אך יש הרבה אנשים שמגלים ומצתרפים וכך יש לה ולמועצה חברים מכול רחבי הממלכה ואפילו מעבר לה הספר מתחיל כשקטסה נמצאת במשימה להציל את סבו של מלך לינד (אחת מהממלכות) שמצא את דרכו אל הצינוק של המלך מרגון וכך מתחיל הסיפור המועצה מנסים להבין מה היה המניע של מרגון לחטוף את הסבא וכך הם עוברים הרפתקאות רבות ומשונות ולבסוף הם מגלים שאחראי הוא ??? (אני לא מגלה תקראו לבד) ושהוא עשה את זה עם כישרון חזק כל כך שאף אחד לא ידע כמוהו בעבר ומתעמתים איתו ו ??? (שוב אני לא מגלה אם הם ניצחו או הפסידו תיקראו את הספר לבד) אך אחד מהם יוצא עם פגם שאמור להפריע לו מאוד בחייו אבל לא מפריע
מקווה שנהניתם ותחליתו לקרוא את הספר
נדב דקל
נדב, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
קראתי את הספר הזה
מחקאני חושבת שתיארת בידיוק מה יש בספר
למרות שקראתי את הספר כבר אתה סקרנת אותי שוב לקרוא
מור לידאני
המעון של מיס פרגרין לילדים משונים.
השבמחקג'ייקוב היה ילד קטן כשסבו סיפר לו סיפורים על חייו, על מפלצות ואיך הוא נלחם בהם בגבורה, על האי והמעון שהיה עליו ואיך הגיע אליו כשהיה קטן אחרי המלחמות הרבות במפלצות, על הילדים המופלאים שחיו שם איתו ועל הציפור ששמרה על כולם.
כשהתבגר ג'ייקוב עבד ברשת הסופרמרקטים המשפחתית כשיום אחד קיבל טלפון מסבו ששאל אותו איפה המפתח לארון הנשקים שלו לאחר שאבא של ג'ייקוב החביא אותו, ג'ייקוב חזר הביתה בהוראת אביו להרגיע את סבו וכשלא מצא אותו בתוך הבית הוא יצא למרפסת שם מצא פנס שהצביע על היער מאחורי ביתו של סבו, הוא רץ בכיוון שהפנס הצביע ומצא את סבו שוכב חבול ופצוע מלא בדם מילותיו האחרונות של סבו אליו היו "תמצא את הלולאה בעבר השני של הזקן. ה3 בספטמבר 1940" ג'ייקוב שמע רשרוש בשיחים ומיד הסתובב וראה מפלצת בדיוק כמו שסבו סיפר לו כשהיה קטן והתעלף.
השבועות שאחרי ההתאוששות מההתעלפות עברו על ג'ייקוב בצורה קשה. הוא איבד את חברו הטוב ביותר (והיחיד), אף אחד לא האמין לסיפורו, והוא הלך לפסיכיאטר באופן קבוע וקיבל תרופות וכדורים.
ביום הולתו ה16 של ג'ייקוב אימו ואביו ערכו לו מסיבת יום הולדת והכריחו אותו לפתוח מתנות מול כולם וכשהגיע המתנה הסופית הופתע ג'ייקוב לגלות ספר שהביא לו סביו המנוח דרך דודתו, מתוך הספר נפל מכתב שכתבה מנהלת המעון לסבו של ג'ייקוב ושמה הוא גברת פרגרין (סוג של נץ).
כשג'ייקוב הבין את המסר שהשאיר לו סביו הוא החל מסע אל האי בתקווה למצא את המעון המנהלת והילדים המשונים ולהבין על מה סבו סיפר לו כל השנים האלה.
ארז, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
ארז, מאוד הפתיע אותי שהתקציר דיבר אליי מכיוון שאני לא מתחברת לגאנר הזה של הספרים.
מחקאולי בעתיד אשכול לקרוא את הספר וספרים נוספים מאותו הגאנר.
שחר, כתבת משוב יפה וראוי.
מחקפנינית
ארז הספר שלך מסקרן מאוד למרות שאני פחות אוהבת את הנושא הזה של הספר
מחקהמעון של מיס פרגרין לילדים משונים.
השבמחקג'ייקוב היה ילד קטן כשסבו סיפר לו סיפורים על חייו, על מפלצות ואיך הוא נלחם בהם בגבורה, על האי והמעון שהיה עליו ואיך הגיע אליו כשהיה קטן אחרי המלחמות הרבות במפלצות, על הילדים המופלאים שחיו שם איתו ועל הציפור ששמרה על כולם.
כשהתבגר ג'ייקוב עבד ברשת הסופרמרקטים המשפחתית כשיום אחד קיבל טלפון מסבו ששאל אותו איפה המפתח לארון הנשקים שלו לאחר שאבא של ג'ייקוב החביא אותו, ג'ייקוב חזר הביתה בהוראת אביו להרגיע את סבו וכשלא מצא אותו בתוך הבית הוא יצא למרפסת שם מצא פנס שהצביע על היער מאחורי ביתו של סבו, הוא רץ בכיוון שהפנס הצביע ומצא את סבו שוכב חבול ופצוע מלא בדם מילותיו האחרונות של סבו אליו היו "תמצא את הלולאה בעבר השני של הזקן. ה3 בספטמבר 1940" ג'ייקוב שמע רשרוש בשיחים ומיד הסתובב וראה מפלצת בדיוק כמו שסבו סיפר לו כשהיה קטן והתעלף.
השבועות שאחרי ההתאוששות מההתעלפות עברו על ג'ייקוב בצורה קשה. הוא איבד את חברו הטוב ביותר (והיחיד), אף אחד לא האמין לסיפורו, והוא הלך לפסיכיאטר באופן קבוע וקיבל תרופות וכדורים.
ביום הולתו ה16 של ג'ייקוב אימו ואביו ערכו לו מסיבת יום הולדת והכריחו אותו לפתוח מתנות מול כולם וכשהגיע המתנה הסופית הופתע ג'ייקוב לגלות ספר שהביא לו סביו המנוח דרך דודתו, מתוך הספר נפל מכתב שכתבה מנהלת המעון לסבו של ג'ייקוב ושמה הוא גברת פרגרין (סוג של נץ).
כשג'ייקוב הבין את המסר שהשאיר לו סביו הוא החל מסע אל האי בתקווה למצא את המעון המנהלת והילדים המשונים ולהבין על מה סבו סיפר לו כל השנים האלה.
מפוצלים\ורוניקה רות
השבמחקבעולמה של ביאטריס חמישה פלגים, לכל פלג ערכים ועקרונות אשר מאפיינים אותו: הקרבה עצמית, אומץ לב, אוריינות, כנות וידידות.
כל ילד נולד לפלג שבו משפחתו חיה הוא לומד לחיות על פי ערכיו של הפלג שבו הוא גדל.
כשמגיע הילד לגיל 16 הוא צריך לבחור, האם להשאר בפלג בו נולד עם משפחתו או להחליט לעבור לפלג אחר לבדו ולהקדיש לו את חייו.
בשביל להקל על הילדים ולתת להם ''כיוון'' להחלטתם, יום לפני הטקס הגדול כל ילד מחויב לעבור סימולציה (מבחן) שממליצה להם על הפלג המתאים להם ביותר.
לילדים אסור להתכונן ולדבר על המבחן או על החלטתם עם אף אחד.
ביום הטקס מתכנסים כל הפלגים לאולם עגול וגדול.
וכל ילד שמלאו לו 16 וקוראים בשמו צריך להגיע לקדמת הבמה, מולו חמישה קערות מתכת גדולות ''מאוד גדולות כל כך שאם הייתי מתקפלת הייתי יכולה להיכנס לכל אחת מהן'' מספרת ביאטריס. בכל קערה חומר המסמל פלג: אבנים אפורות מסמלות את פלג הקרבה עצמית, מים מייצגים את פלג אוריינות, אדמה את פלג ידידות, גחלים את פלג אומץ לב וזכוכיות את פלג כנות.
לילד מוגש סכין ועליו לחתוך חתך בידו ולטפטף את דמו לקערה של הפלג בה הוא מעוניין לחיות את שארית חייו, החתך מראה על התמסרות לפלג הנבחר.
במידה והילד בחר בפלג כלשהו ובמהלך חייו שם הוא לא מתאים את עצמו לערכים של הפלג המסוים הוא מסולק מאותו הפלג ועובר להיות נטול פלג (הומלס).
נטולי הפלג הם אנשים שלא מתאימים לפלג בו בחרו. הם גרים בשלדי בניינים מנהרות ריקות של רכבת תחתית ועל המדרכות ברחובות הם נעזרים בפלג הקרבה עצמית בשביל לשרוד.
הספר מתמקד בסיפורה של באטריס- ''טריס''.בתם הקטנה של אנדראו ונטלי פריור.
אחיה כיילב גדול ממנה כמעט בשנה אך באותו שכבת גיל ביחד איתה.
היא גדלה בפלג הקרבה עצמית אך לא התחברה אליו ואל ערכיו. כאשר טריס מגיעה לגיל 16 ועוברת את הסימולציה, היא מגלה שהיא מתאימה ליותר מפלג אחד- היא מתאימה לפלגים הקרבה עצמית, אומץ לב ואוריינות. מפעילת הסימולציה בוחרת לא לחשוף אותה אלא לעזור לה ומסבירה לה שעליה להסתיר היטב את זהותה כמפוצלת- נערה המתאימה ליותר מפלג אחד. בכך שתסתתר בפלג אחר.
יום הטקס מגיע וכיילב בוחר בפלג אוריינות מה שמפתיע את המשפחה עקב סכסוך בין הפלגים, מה שמקשה על בחירתה של טריס, היא שונאת את המחשבה של להשאיר את הוריה לבד.
ברגע האמת טריס עומדת מול הקערות הגדולות ובוחרת להסתתר בפלג אומץ לב.
בהמשך הדרך היא מבינה כי טעתה שבחרה להסתתר שם ופוחדת שיגלו את סודה.
בינה לבין המאמן שלה טוביאס המכונה ''פור'' מתפתחים רגשות של אהבה, הם בוחרים להשאיר את מערכת היחסים הזאת בנהם. בשלב מסויים פור מגלה את סודה של טריס כמפוצלת ועוזר לה להסתיר אותו, לקראת סוף הספר טריס מגלה שגם פור מפוצל והם יוצאים למאבק נגד מתנגדי המפוצלים.
המסע אליו יוצאים טריס ופור מאפשר לטריס להכיר צדדים בעצמה שלא הכירה קודם לכן, היא עוברת תהליך של התבגרות וצמיחה.
שחר, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תקציר ספר טוב וארון ראיתי את הסרט ואלי אני הולך לנסות לקרוא את הספר
מחקגיא, משוב יפה.
מחקפנינית.
שם: אשד שם הספר: לעוף כמו אייריס שם הסופר: ג'יל לואיס
השבמחקתקציר:
קאלום הסקוטי, בן למשפחת חוואים, וחבריו, פוגשים בשטח החווה ילדה שדגה בנהר. אחד מהחברים של קאלום אומר שהוא מכיר אותה ושמה "איונה מקנר". עוד טוען החבר שהיא גונבת מקאלום בגלל שדגה בשטח הפרטי שלו.
החבר לוקח ממנה את הדג וזורק אותו. בנוסף הוא לוקח לה את היומן והיא בורחת.
לאחר שהחברים הלכו הביתה קאלום פגש את איונה והחזיר לה את הדג ואת הדברים שהיא הפילה. היא הודתה לו והבטיחה שלמחרת היא תספר לו סוד על החווה שלו.
למחרת הם נפגשו והיא שאלה אותו אם הוא יודע לטפס. הם טפסו על עץ והגיעו לבית עץ. איונה בקשה ממנו להסתכל לאופק שם הוא ראה אי עם עצים, על אחד העצים היה קן של שלך (סוג של ציפור נדירה).
איונה ביקשה ממנו לא לגלות לאף אחד, כדי שמנוחת הציפור לא תיפגע מידי צלמים, ציידים, סקרנים וכו'.
אחרי כמה ימים איונה קראה לקאלום וסיפרה שיש בעיה עם נקבת השלך. נקבת הציפור האומללה הסתבכה בחוט דייג. השניים הצילו את הציפור וקראו לה אייריס ע"ש החווה.
לעומת גורל הציפור שנצלה, גורלה של איונה מקנר לא היה טוב...
אחרי מקרה זה אייריס נדדה לאפריקה ושמו אליה שבב איתור כדי שיוכלו לעקוב אחריה. כדי לדעת מה מצבה כי האות לא זז במשך כמה ימים קאלום מתקתב עם ילדה נכה מאפריקה בשם ג'נבה. ומשפחתה מחפשת את הציפור. לבסוף האות של הציפור חזר וגינבה מגיעה לסקוטלנד בשביל טיפול מיוחד שאי אפשר לעשות באפריקה. ביום של הפגישה האות של הציפור נעלם שוב פעם.
יום לאחר המסיבה אייריס מופיעה בסקוטלנד
אשד, שמחתי לקרוא משהו פרי עטך.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחק13 סיבות/ג'יי אשר
השבמחקהספר מספר על ילד בשם קליי ג'נסן שחוזר מבית הספר ומגלה חבילה של 7 קלטות בפתח הדלת של ביתו.
מי שהקליטה את הקלטות האלה הייתה אנה- ילדה שהוא אהב.
בכל הקלטות אנה מדברת, היא מסבירה על 13 הסיבות להתאבדות שלה.(אנה הייתי תלמידה בתיכון שהתאבדה בגלל מספר אנשים).
ההקלטות עוברות בסבב של שנים עשר ילדים שקשורים להחלטה שקיבלה, היא מאיימת על הילדים שאם הם ינסו להעלים את אחת מההקלטות או שלא יעבירו להבא בתור משהו יפרסם את כל הסיבות באינטרנט וברחבי התקשורת וכולם ידעו מה קרה באמת.
קליי לא הבין איך הוא בכלל קשור אליה, חוץ מזה שהוא אהב אותה הוא לא הבין איך הוא קשור לזה שהיא התאבדה.
הוא מחליט להסתובב עם המפה שהייתה מעל ההקלטות ומקשיב לכל ה7 ההקלטות.
הוא משוטט בלילה בכל המקומות המתוארים בהקלטות ומנסה להבין מה קרה, איך קרה, ולמה בכלל אותם ילדים התנהגו בצורה שהיא תיארה בהקלטות.
הוא מגלה מלא סיפורים וסודות שלא ידע לפני ואם היה יודע היה עוצר את זה והיה יכול למנוע את מותה.
ממליצה בחום לקרוא את הספר!!
שיר, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
כתבת יפה שמעתי על הספר הזה ועכשיו עניינת אותי בתקציר, אני חושבת שאני אקרא אותו.
מחקשי, כתבת היטב את המשוב.
מחקפנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקלנצח\אליסון נואל
השבמחקחייה של אוור גיבורת הסיפור, נערה בת 16 משתנים כאשר תאונת דרכים מתרחשת ומשפחה נהרגת והיא הניצולה היחידה. לאחר התאונה אוור כבר אינה ילדה רגילה יפה ופופולרית אלא נערה אשר יש לה כוחות מסתוריים שביכולתם היא יכולה לראות הילות של בני אדם, לשמוע מחשבות ,לראות את סיפור חייו של בן אדם רק דרך מגע, ורואה רוחות. את כוחות אלו היא מסתירה בסוד ולא חושפת אותם גם לאדם הקרוב אליה ביותר.
בעקרבות כוחותיה המסתוריים שאותם היא לא אוהבת ורוצה להיפטר מהם היא מתבודדת בחברה ולא נמצאת במרכז אלא בחבורה לא מקובלת וקטנה אשר בה ישנם חבריה היחידים והטובים ביותר מיילס והיוון. אך הכול משתנה כאשר ילד חדש נכנס ללמוד בבית הספר ילד אשר כל הבנות אוהבות וכל הבנים מקנאים במראהו זהו דיימן נער מסתורי ומשונה בעל כוחות.
בספר מתואר סיפור האהבה בין אוור לדיימן אשר בו יש המון מכשולים ותהפוכות, מצד אחד דיימן אוהב את אוור אך ישנם דברים שאינו רוצה ויכול לחשוף בפנייה ובצד השני ישנה אוור אשר אוהבת את דיימן אך לא רוצה להיפגע מהסודות שדיימן מסתיר מפנייה.
הספר עונה על השאלות האם הם יהיו ביחד? האם יחשפו את סודותיהם אחד לשני? ועד כמה האהבה שלהם חזקה כדי להתגבר על המכשולים שמוצבים לפניהם בספר?
מור, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
"המעניק״
השבמחקשם הסופר:לויס לורי
המעניק הוא ספר ראשון מתוך סדרת ספרים,
הספר הראשון מספר על עיר מבודדת, שאין בה צבעים, רגשות וזיכרונות, סוג של עיר עתידנית שרוצה להגיע לשיוויון ושלום בין כולם.
העיר הזאת היא עיר שבה התושבים נוטלים תרופות כל בוקר כדי שלא ירגישו רגשות, שלא יראו צבעים ושלא יזכרו זיכרונות מפעם, לכל תושב בעיר יש תפקיד משלו, כאשר הילדים מגיעים למספר 12 נערך טקס שבו הם מקבלים את התפקידים שלהם.
יש את התפקיד המכובד ביותר בעיר שהוא מקבל הזיכרונות. בכל פעם שמקבל הזיכרונות נהיה זקן, בוחרים מישהו אחר ואז המקבל הזיכרונות הקודם נהיה ״המעניק״.
ג'ונס, הדמות הראשית בספר, נבחר להיות מקבל הזיכרונות, הוא היחיד שיקבל זיכרונות ויראה מה קרה פעם, מלחמות, אהבה, רגשות של שמחה, צבעים, שלג , חול ועוד דברים.
ג'ונס לא צריך ליטול את התרופות כיוון שבתפקיד שלו אסור לו ליטול אותן.
הוא מתחיל להרגיש רגשות אהבה לחברה הכי טובה שלו, הוא מבין שהוא מפסיד את משמעות החיים והוא מחליט שהוא רוצה לברוח מהעיר שלו והוא מנסה למצוא דרכים להציל את העיר שלו.
ג'ונס הוא דמות אמיצה, שעוברת תהליך מלהיות כמו כל האנשים הרגילים בעיר שלו, למורד, מיוחד מכולם ומנהיג.
שוהם פישוב
שוהם, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
שם הספר: לפני שאפול
השבמחקשם הסופרת: לורן אוליבר
״לפני שאפול״
ספר המספר על נערה ששמה סמנתה(הדמות הראשית)שיש לה הכל : חבר,שלוש חברות מדהימות, והרבה כבוד בתיכון שלה. כמו כל יום מושלם שלה, 12 לפברואר היה אמור להיות עוד יום מושלם, עם מסיבה ביום אהבה. אך הוא הפך ליומה האחרון בעקבות תאונה שעברה עם חברותיה.
היא מקבלת שבע הזדמנויות לחיות את יומה האחרון שוב ושוב במהלך שבוע אחד.
במהלך השבוע היא מפענחת את התעלומה שגרמה למותה , מבינה את הערך האמיתי של הדברים שהיא עלולה לאבד, היא מגלה שכוחה הוא לא רק לשנות את חייה אלא גם את חייהם של אחרים.
במהלך כל יום שניתן לה כהזדמנות נוספת לחיות היא משנה דברים שעשתה וזה משנה את חייהם של אחרים בנוסף.
הדמות הראשית היא סמנתה קינגסטון- היא מקובלת, היא מתנהגת רע לילדים שלא חברים שלה, היא חייה את החיים הטובים, במהלך הסיפור היא משתנה ומדמות שטחית היא הופכת לדמות שמשנה את גורלה ואת גורלם של אחרים לטוב יותר.
נועה קרמר
נועה, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
פלא / ר״ג׳ פלאסין
השבמחקבספר פלא מסופר על ילד ששמו אוגוסט , בן 10 שעומד לעלות לכיתה ה׳ .
אוגוסט הוא ילד לא רגיל , הוא סובל מעיוות נדיר בפנים .
אוגוסט מתחיל בעוד שבוע את כיתה ה וזה היא הפעם הראשונה שהוא הולך לבית הספר,ואפשר לומר שהוא ממש מבוהל מזה שהוא הולך לבית הספר .
כמובן שבספר זה הדמות המרכזית היא אוגוסט .
אוגוסט אף פעם לא למד בבית הספר , לא בגלל מראהו החיצוני אלא מפני שעשה במשך כל תקופתו כילד כ27 ניתוחים , ולא היה לו זמן ללימודים .
העלילה מסופרת על כך שאוגוסט מגיע לבית הספר בכיתה ה וההסתגלות שלו לבית הספר מאוד לא קלה במיוחד אם יש לך עיוות נדיר בפנים .
בתוך תוכו אוגוסט מרגיש שהוא ילד רגיל , השאלה היא האם גם האחרים מסוגלים לראות אותו ככה לפי הפנימיות שלו - חכם ,שנון וחבר נאמן ולא רק לפי מראהו החיצוני?
לאט לאט אוגוסט עובר את שנתו בבית הספר , אך עובר אותה בהצלחה רבה ובצורה מרגשת .
עידו דמרי ט׳2
עידו, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
המעניק/לויס לורי
השבמחקתורגם לעברית על ידי דפנה לוי ינוביץ ספר ראשון מבסדרה יש עוד שניים וסרט.
הספר מדבר על ילד בשם ג'ונס שחי עם משפחתו(אמא שלו, אבא שלו ואחותו) בחברה שבה ביטלו את הכאב ואת כל הבעיות החברתיות ולקחה את רוב הזכרונות של האנשים בחברה.
בסוף כל שנה מתקיים טקס ה-12 שבו כל ילד שמגיע לגיל 12 מקבל תפקיד בחברה ועושה אותה עד היום שהוא עוזה את הקהילה.
ג'ונס מקבל את התפקיד של נושא הזכרונות שמקבל אותו רק אדם אחד בקהילהצובתפקיד זה הוא נפגש עם בחור זקן שנקרא המעניק והמעניק מעניק לו את כל הזכרונות שאין לקהילה, את כל הכאב הצער השמחה המשפחה והאהבה.
תפקיד המעניק הוא לעזטר לקהילה(חברה) בנושאים שבהם אין להם ניסיון.
קבלת הזיכרונות הטובים והרעים כלולים בסבל וכאב. ג'ונס מבין שכל האנשים שחיים בקהילה שמחים מהחייהם כי הם לא יודעם את כל האמת את כל הצער והכאב.
בסוף הספר לג'ונס יש התלבטות האם להישאר בקהילה בה הוא גדל עם משפחתו החיים ללא הזיכרונות, או האם לברוח מהקהילה ולחיות חיים עם כל הזכרונות.
שי סימונס
שי, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
משימה שלישית:
מחקשי כתבת יפה מאד בהחלט גרמת לי להתעניין בספר.
נוי ויינשטיין
נוי, משימת המשוב בוצעה.
מחקפנינית
שומרת אחותי\ג'ודי פיקו
השבמחקספר שמסופר על ילדה ששמה אנה , שהוריה הולידו אותה בהנדסה גנטית כדי שתוכל לתרום לאחותה קייט שחולה בלוקמיה , כול מה שנדרש לה כדי שתעבור את המחלה.
עד שאנה התבגרה,הוריה החליטו בשבילה שהיא תורמת כול דבר שנדרש לאחותה .
שאנה התבגרה היא מקבלת החלטה ומבקשת לתבוע את משפחתה בשביל זכויות על גופה .
עורך הדין קמבל , וג'וליה האפוטרופסית לתביעה נאבקים על זכויותיה של אנה בזמן שמצבה של אחותה מדרדר והדבר היחיד שיכול להציל אותה הוא השתלת כליה כשהתורמת המושלמת היא אנה.
אנה לא מסכימה ונוצרות בעיות וסיכסוכים במשפחה .
במהלך הספר אנה מבולבלת ומפחדת לאבד את אחותה אבל נחושה בדעתה כדי לקבל זכויות על גופה.
שרה האם ,עזבה את עבודתה כעורכת דין ממתי שגילו אצל קיט את המחלה והיא נלחמת כדי להציל את ביתה . היא יוצאת כנגד אנה וטוענת שבעיניה זאת מחויבות משפחתית . היא משכנעת ומנסה לדבר עם אנה כדי שתבטל את התביעה אבל זה לא עוזר.
ג'סי, האח הגדול, שנחשב ל"ילד הרע" שמעשן, שותה, נוהג בפראות ומצית שריפות, מבין את אנה , כי בתור "הילד שאחותו גוססת מסרטן" עליו ויתרו , והוא בלתי נראה ובלתי נחוץ.
המשפט מסתיים , ואנה זוכה לזכויות על גופה. בסוף הספר , אנה וקמבל (עורך הדין שייצג אותה בתביעה)נקלעים לתאונה . קמבל מצליח להישאר בחיים אבל לאנה נגרם נזק של מוות מוחי . אנה מתה ואיבריה נתרמים לאחותה קייט שבזכותם הצליחה להיפתר מהמחלה .
נעם, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תקציר ממש יפה ממש עניינת אותי עם התקציר ואני כנראה אקרא את הספר הזה.
מחקשי, ביצעת יפה את משימת המשוב
מחקפנינית
המעניק/לויס לורי
השבמחקספר ראשון בסדרת המעניק בנוסף אליו יש עוד שניי ספרים
הדמות הראשית של הסיפור הוא ג'ונס. ג'ונס וכך גם שאר ילדיי גילו מחכים בקוצר רוח לטקס ה-12.
בטקס זה כל ילד שמגיע לגיל 12 מקבל תפקיד שונה בקהילה.
חבריו של ג'ונס קיבלו את התפקיד שלהם, וכאשר מגיע תורו של ג'ונס לקבל את תפקידו דילגו עליו
בסוף הטקס קראו לג'ונס לבמה, והכריזו עליו כמקבל הזיכרונות החדש של הקהילה.
תפקיד המקבל הוא לקבל את כל הזיכרונות מן העבר: צבעים, אהבה, שמחה, כיף והבירה של משפחה.
בנוסף לכל הזיכרונות הטובים המקבל מקבל גם זכרונות לא טובים: שנאה, רעב ומלחמה.
תפקיד זה נחשב לתפקיד החשוב ביותר מבין כל התפקידים מכיוון שרק מי שיש לו את הידע מן העבר יכול לשנות את ההווה.
כל מי שתפקידו הוא מעניק (מי שמעניק למקבל את הזיכרונות) או מקבל יכול לא לציית לחוקיי הקהילה, מה שנותן לו את הזכות לשקר לא להיות מנומס ולא לקחת טרופות מידיי יום.
טרופות אלו מונעות מהענשים להרגיש רגשות לרעות צבעים ולחלום חלומות.
במהלך הסיפור ג'ונס מרגיש רגשות כמו שנאה ואהבה מה שלא הרגיש לפניי.
בסוף הסיפור ג'ונס מחליט לעזוב את הקהילה ואת משפחתו ולחיות לבד.
עומר דרעי
עומר, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תקציר טוב ומאוד מענין לא קראתי את הספר ואולי בהמשך אני יקרא אותו
מחקגיא, משימת המשוב בוצעה. הייתי מצפה למשוב כנה יותר
מחקפנינית
הסוד של אלה ומייקה - מאת ג'סיקה סורנסן
השבמחקאלה ומייקה היו חברים טובים מאוד , אחרי המוות של אימה של אלה , היא עבר ללמוד בקולג' . ושם הכירה את השותפה שלה לחדר - ליילה . ההפך הגמור מאלה .
שתיהן נהיות חברות טובות .
מייקה מנסה להבין לאן אלה נעלמה, היא פשוט ביום אחד עזבה , בלי להודיע לאף אחד .
ארי כמה זמן מייקה מבין שאסור לו להתייאש ושהוא צריך למצוא אותה .
הוא מתקר אלייה והיא לא עונה לו , עד שיום אח ד, היא הקשיבה להודעת שהוא שלח לה . ואלה הבינה שהיא צריכה להסביר לאן היא נעלמה.. בחופש שלה מהקולג' היא חזרה לעיירה שלה עם ליילה.
היא רואה את מייקה ושניהם מתאהבים,שוב .
האהבה ביניהם פורחת ולא מפסיקה .
אלה נזכרת במהלך השהות בעיירה שלה את מות אמה,היא חושבת שהיא מתה בגללה ..
ציטוט :
“הוא יודע מה אני עומדת לומר- הוא תמיד יודע. הוא החבר הכי טוב שלי, חבר הנפש שלי. בעולם מושלם, מלא ורדים ואור שמש, יכולנו להיות יחד, אבל העולם שלנו מלא בבתים הרוסים, אבות שיכורים ואימהות שמוותרות לעצמן בקלות. ‘בפעם הבאה תבואי אלי- אל תברחי ככה. בבקשה. אני יודע שהעניינים לא קלים עכשיו, אבל המצב ישתפר. תמיד הצלחנו לשרוד, גם כשקרו לנו דברים איומים.’ טיפות מים זולגות לו על הריסים, לאורך הלחיים, מעל שפתיו המלאות. משהו באוויר זז, שינוי שאני צופה כבר הרבה מאוד זמן”
יעלי גלולה
יעלי, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
משימה שלישית:
מחקיעלי כתבת יפה מאוד בהחלט גרמת לי לרצות לקרוא את הספר.
נוי ויינשטיין
מיה, בבקשה למחוק את התקציר של ויקיפדיה ולרשום אחד במילים שלך!
השבמחקפה קשור הכלב/ספנסר קווין
השבמחקהספר הוא מותחן בלשי המסופר מעיניי הכלב צ'ט המצוות לבלש הפרטי ברני. העלילה מתמקדת בחקירה של השניים. אמא מודאגת פונה אליהם ומבקשת את העזרה שלהם במציאת ביתה שנעלמה. לא ידוע אם הבת נחטפה או לא, אבל מהר מאוד מתגלה שהסתבכה עם טיפוסים מפוקפקים. כשהכלב צ'ט מוביל איתו את ברני, הצמד מוצא את עצמו בצרות. הספר הוא הספר הראשון בסדר. חדשה של ספנסר קווין. דרמה מותחת ומלאת חוש הומור.
שחר פורמן.
שחר, כתבת טוב את התקציר
מחקפנינית.
תרופת המוות-הספר השלישי בטרילוגיית הרץ במבוך
השבמחקהספר הוא ספר מתח ופעולה המספר על תומס וחבריו שהצליחו לברוח מהמטה של נתעב, שהיא ארגון האמור לפעול למען מציאת תרופה למגפת ההתלקחות הסופנית. בספרים הראשון והשני בחנו נתעב את המועמדים למציאת התרופה ועכשיו בספר השלישי, תומס וחבריו שנבחרו להיות המועמדים מפני שלהם יש חסינות למגפה, לא מוכנים להיות ה"עכברי מעבדה" של נתעב והם בורחים לעיר דנבר, המוגנת מפני המחלה. שם הם פוגשים את גאלי, אחד מיריביו של תומס במבוך כשהם בכלל חשבו שהוא מת אחרי שתומס הכה אותו קשות כתגובה לכך שהרג במכוון את חברו הטוב של תומס צ'אק. גאלי מספר להם שיש ארגון סודי שפועל נגד נתעב ושיטותיהם הזוועתיות בשם "ימין הצדק". בינתיים ניוט, שהוא היחיד שלא חסין מפני המחלה מתחיל להראות תסמינים קשים של המחלה שהם כעס ואלימות, עקב מאמץ של המוח, בורח מחבריו כדי שלא יראו אותו ברגעיו הקשים. חבריו יוצאים לחפש אותו, כאשר הם חשבו שימצאו אותו במקום לא רחוק מדנבר. מקום שאליו לוקחים את כל האנשים שלוקים במגפה. בעזרת שני מאבטחים נכנסו תומס וחבריו למקום הסגור מיציאה ושם בסופו של דבר מצאו את ניוט חברם שלא רצה לדבר איתם. לאחר שכנועים רבים וכושלים נפרדו מחברם בפעם האחרונה ובדנבר כבר מתחילה לפרוץ המגפה. תומס וחבריו מצליחים להכנס לארגון ימין הצדק ולאחר שתכננו תוכנית אנשי ימין הצדק, תומס וחבורתו יוצאים למלחמה בנתעב לאחר שהאסטרטגיה הייתה שתומס יכנס לשם ברגל כדי שיסגיר את עצמו לידיהם, והם יוכלו להמשיך בתהליך החיפוש אחר התרופה למגפה. בינתיים תקפו אנשי ימי הצדק את הבניין של נתעב, תומס מצליח להשתחרר ופוגש את חבריו. תוך כדי המתקפה לתומס וחבריו נודע שיש עוד נבחנים במבוך שממנו הם עצמם יצאו. לכן הם נכנסים פעם שנייה לתוך המבוך מחלצים את כל החסינים לאחר קרב קשה במאמללים (יצורים מהונדסים גנטית שהומצאו ע"י נתעב) ומגיעים ל"שטח פתח", סוג של דלת שתעביר אותם למקום מבודד ובטוח יותר, ולאחר קרב מפרך עם אנשי נתעב רוב החסינים מצליחים להגיע למקום הבטוח, שם כל הניצולים יקימו אנושות חדשה.
בסוף הספר מתגלה שלמרות הטענות שאומרות שהמחלה נגרמה מהשמש, היא בעצם פרי ידם של האדם שתכנן בעזרת המחלה להקטין את אוכלוסיית העולם כדי למנוע פיצוץ אוכלוסין, אך אף אחד לא תכנן שהמחלה תהיה כה סופנית.
רן ויינר
קראתי את הספר הראשון בסדרה. סיקרנת אותי לגבי ההמשך, וגרמת לי לרצות לקרוא גם את הספר הזה כאשר אני אסיים את הספר השני.
מחקרן, כתבת יפה את התקציר.
מחקשחר, כתבת משוב ראוי וטוב.
פנינית.
כוח הלב 11- הפרידה\זוהר אביב
השבמחקהספר מסופר על ילד בשם איתן גולן בן 13, שההורים שלו החליטו להתגרש, ומאוד קשה לו עם החלטה של ההורים שלו. איתן ניכנס לבאסה רצינית שוהוא לא יודע איך להתמודד עם בעיה הזאת. מזל שיש לו את החבר הכי טוב שלו בשם ארז שמנסה לעודד את מצבו של איתן.
איתן פגש ילדה בשם מיקה שהוא חושב שהיא ממש חמודה.
אחרי זמן מסויים הם חברים, והוא מספר לה שהמצב במשפחה קשה(האמא עובדת עד מאוחר ואין לה הרבה זמן) והיא מחליטה לעזור לו בבית. אחרי שמיקה כבר עוזרת הרבה בבית היא מתחילה לחלק פקודות ולהיות שתלטנית ואיתן מתעצבן, הם רבים, ונפרדים.
בדרך איתן מנסה להחזיר את אמא ואבא שלו לחזור להיות ביחד וזה לא עובד בגלל דבר שקוראים לו משכנתא. איתן לא יודע מה זה ומנסה לגלות אבל לא מצליח, הוא מתחיל לחשוב שגם ההורים שלו מפסיקים לאהוב אותו ושלא איכפת להם מהמשפחה יותר (במשפחה זה הוא אח שלו הקטן, ואחותו שרק נולדה).
קורים עוד מלא הרפתקאות בהמשך הסיפור אבל עכשיו לסוף.
אחרי כל הדברים שקרו בדרך לאיתן הוא מצא חתול מה שהוא תמיד רצה אבל הוא לא יכל להביא כי אבא שלו היה אלרגי לחתולים, אבל עכשיו בגלל שאבא שלו לא נימצא בבית, הוא החליט לאמץ את החתול ולקרוא לו: צלצול כי הוא הצלצול שהעיר אותו אל עתיד חדש, גם כן הוא הבין שאם אמא ואבא שלו החליטו להיפרד זה אין לו מה לנסות להיכנס לרגשות שלהם ולשנות אותם.
הסוף (בקטנה)
בר פרץ!
בר, כתבת היטב את התקציר.
מחקפנינית
מאיה, כתבת יפה.
השבמחקתודה, פנינית.
ספרו בקצרה על הדמויות
השבמחקבסיפור הנסיך כספיאן סיפורי נרניה
ספרו בקצרה על הדמויות
השבמחקבסיפור הנסיך כספיאן סיפורי נרניה